Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPikulski, Paige J.; Pella, Jeffrey E.; Casline, Elizabeth P.; Hale, Amy E.; Drake, Kelly; Ginsburg, Golda S.
TitelSchool Connectedness and Child Anxiety
Quelle(2020), (12 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Pella, Jeffrey E.)
Weitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAnxiety; Student School Relationship; Educational Environment; Age Differences; Gender Differences; Racial Differences; Ethnicity; Socioeconomic Status; Parent Background; Educational Attainment; Comorbidity; Emotional Disturbances; Mental Disorders; Elementary Secondary Education; Connecticut; Child Behavior Checklist
AbstractPoor school connectedness (SC), defined as students' feelings of belonging, safety, and fairness at school, is a risk factor for negative psychosocial outcomes. Few studies have examined the specific relationship between SC and anxiety. This study examined the relation between SC and anxiety within a group of 114 clinically anxious youth (mean age =10.82; SD = 2.93; 48.2% female; 70.2% White, non-Hispanic); age differences were also examined. Results indicated that SC was significantly negatively associated with age but unrelated to gender, race/ethnicity, socio-economic status, parent education, or presence of a comorbid disorder. Findings generally revealed that low SC was associated with greater total and domain specific anxiety. SC may play a unique role in the maintenance of global and domain specific anxiety symptoms. [This is the online version of an article published in "Journal of Psychologists and Counsellors in Schools."] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: