Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFuchs, Lynn S.; Wang, Amber Y.; Preacher, Kristopher J.; Malone, Amelia S.; Fuchs, Douglas; Pachmayr, Rachel
TitelAddressing Challenging Mathematics Standards with At-Risk Learners: A Randomized Controlled Trial on the Effects of Fractions Intervention at Third Grade
Quelle(2020), (41 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
DOI10.1177/0014402920924846
SchlagwörterMathematics Instruction; Fractions; Intervention; Elementary School Mathematics; At Risk Students; Instructional Effectiveness; Grade 3; Elementary School Students; Independent Study; Mathematics Achievement; Achievement Tests; Cognitive Structures; Learning Disabilities; Intelligence Tests; Wide Range Achievement Test; Wechsler Abbreviated Scale of Intelligence
AbstractThe purposes of this study were to assess the effects of fractions intervention for students who are at-risk for poor outcomes and to examine whether a component that combines self-regulated learning with growth mindset instruction (SR-GM) provides added value for improving outcomes. At-risk students (N = 84) were randomly assigned to 3 conditions: fractions intervention, fractions intervention with embedded SR-GM, and a control group. Intervention was conducted 3 times per week for 35 min per session for 13 weeks. Multilevel models indicated both fractions intervention conditions produced strong effects, with no added value for SR-GM. Posttest fractions achievement gaps for both intervention conditions held steady, narrowed, or closed, while the control group's gaps remained sizeable or grew. Results suggest that intervention can address challenging mathematics standards for at-risk learners and that SR-GM instruction may not be necessary in the context of strong intervention. [This is the in press version of an article published in "Exceptional Children."] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: