Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionUnidosUS
TitelA Generation at Risk: The Threats to Arizona in the Current Immigration Landscape. Issue Brief. No. 33
Quelle(2020), (9 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterImmigration; Hispanic Americans; Children; Public Policy; Immigrants; Citizenship; Child Health; Economic Status; Elementary Secondary Education; Arizona
AbstractIn its 2019 report, "Beyond the Border: Family Separation in the Trump Era" (see ED603926), UnidosUS demonstrates how the current trajectory of the nation's immigration policies is threatening the future of an entire generation of American children. Today, 80% of Latinos are U.S. citizens and half of those remaining are legal permanent residents. A growing body of research finds that indiscriminate immigration enforcement reaches well beyond immigrant families, affecting Americans of Hispanic descent and their communities by harming their physical and mental health, undermining their trust in government, and stoking fear for their families' safety. This issue brief on Arizona is part of a series that builds on this analysis by exploring the stakes at the state level if the immigration policy status quo prevails. It compiles available population estimates to sketch a portrait of children in Arizona's Latino immigrant families. The implications of restrictionist immigration policies extend well beyond harming children and their families in Arizona: the long-term economic, social, and political health and vibrancy of the nation is at stake. (ERIC).
AnmerkungenUnidosUS. 1126 16th Street NW Suite 600, Washington, DC 20036. Tel: 202-785-1670; e-mail: info@unidosus.org; Web site: http://www.UnidosUS.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: