Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionHouston Independent School District (HISD), Department of Research and Accountability
TitelHouston Independent School District Innovations for Learning Tablet Instructions for Early Reading in Kindergarten- and First-Grade Data Report, 2015-2016. Research Educational Program Report
Quelle(2016), (16 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterQuantitative Daten; School Districts; Instructional Innovation; Computer Assisted Instruction; Handheld Devices; Beginning Reading; Kindergarten; Grade 1; Elementary School Students; Reading Achievement; Instructional Effectiveness; Benchmarking; Progress Monitoring; Texas (Houston)
AbstractThis is a data report on the Innovation for Learning (IFL) tablet instruction. The report presents the performance of students who were exposed to the IFL tablet instruction. The IFL tablet instruction involved the teaching of early reading in kindergarten and first grade in 29 elementary schools in the Houston Independent School District (HISD) during the 2015-2016 academic year using digital technology. The report used Istation data for students whose teachers participated voluntarily in the IFL table instruciton and who had all three assessment benchmark indexes: beginning of the year (BOY), middle (MOY), and end of the year (EOY). Istation is a web-delivered computer-adaptive assessment system for continuous progress monitoring of early reading growth for pre-k- to third-grade students (Mathes, Torgesen & Herron, 2016). IFL teachers and students were linked using the Public Education Information Management System (PEIMS) and Istation data. (ERIC).
AnmerkungenHouston Independent School District. Research & Accountability, 4400 West 18th Street 2 NW, Houston, TX 77092. Tel: 713-556-6700; Fax: 713-556-6730; e-mail: Research@houstonisd.org; Web site: http://www.houstonisd.org/research
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: