Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCrossley, Scott A.; Kim, Minkyung; Allen, Laura K.; McNamara, Danielle S.
TitelAutomated Summarization Evaluation (ASE) Using Natural Language Processing Tools
Quelle(2019), (14 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAutomation; Writing Evaluation; Natural Language Processing; Artificial Intelligence; Accuracy; Classification; Scoring
AbstractSummarization is an effective strategy to promote and enhance learning and deep comprehension of texts. However, summarization is seldom implemented by teachers in classrooms because the manual evaluation of students' summaries requires time and effort. This problem has led to the development of automated models of summarization quality. However, these models often rely on features derived from expert ratings of student summarizations of specific source texts and are therefore not generalizable to summarizations of new texts. Further, many of the models rely of proprietary tools that are not freely or publicly available, rendering replications difficult. In this study, we introduce an automated summarization evaluation (ASE) model that depends strictly on features of the source text or the summary, allowing for a purely textbased model of quality. This model effectively classifies summaries as either low or high quality with an accuracy above 80%. Importantly, the model was developed on a large number of source texts allowing for generalizability across texts. Further, the features used in this study are freely and publicly available affording replication. [This paper was published in: S. Isotani et al. (Eds.), "AIED 2019" (pp. 84-95). Switzerland: Springer.] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: