Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAddison, Kecia L.
InstitutionMontgomery County Public Schools (MCPS), Office of Shared Accountability
TitelClass of 2019 Advanced Placement and International Baccalaureate Exam Participation and Performance. Memorandum
Quelle(2020), (14 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterQuantitative Daten; Public Schools; Advanced Placement Programs; Tests; Academic Achievement; Student Participation; Counties; Scores; High School Graduates; Hispanic American Students; White Students; African American Students; Achievement Gains; College Readiness; Performance; Racial Differences; Ethnic Groups; Gender Differences; Limited English Speaking; Special Education; Low Income Students; Maryland
AbstractThis memorandum provides information pertinent to the participation and performance of Advanced Placement (AP) and International Baccalaureate (IB) examinations for the Class of 2019 in Montgomery County Public Schools (MCPS). In 2019, 67.6 percent of MCPS graduates took one or more AP exams, a rate that was 20.7 and 28.7 percentage points higher than the rate for public school graduates in Maryland (46.9 percent) and the nation (38.9 percent), respectively. Districtwide, 52.0 percent of the 2019 MCPS graduates earned at least one AP exam score of 3 or higher, while 31.5 percent of the public school graduates in the state of Maryland and 23.9 percent of the national graduates in public schools attained an AP score of 3 or higher. [For "Class of 2018 Advanced Placement and International Baccalaureate Exam Participation and Performance. Memorandum," see ED594053.] (ERIC).
AnmerkungenMontgomery County Public Schools. 850 Hungerford Drive, Rockville, MD 20850. Tel: 301-309-6277; Web site: https://www.montgomeryschoolsmd.org/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: