Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGoldring, Rebecca
InstitutionNational Center for Education Statistics (ED)
TitelShortened School Weeks in U.S. Public Schools. Data Point. NCES 2020-011
Quelle(2020), (2 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterQuantitative Daten; Public Schools; School Schedules; Urban Schools; Suburban Schools; Rural Schools; Elementary Schools; Middle Schools; High Schools; School Size; School Location; Institutional Characteristics; Wyoming; Idaho; Colorado; New Mexico; Oregon; South Dakota; Arizona; Oklahoma; Nevada; Montana; Minnesota; North Dakota; Missouri; California
AbstractThe School Questionnaire was administered as part of the 2017-18 National Teacher and Principal Survey (NTPS), which is a state and nationally representative sample survey of public and private K-12 schools, principals, and teachers in the 50 states and the District of Columbia. The selected school samples include about 10,600 traditional and charter public schools and 4,000 private schools. This Data Point examines the characteristics of public schools in the United States where students attend classes fewer than 5 days per week. In an effort to attract high-quality teachers and to reduce costs, some schools and districts have been reducing the student school week to four days. Despite the increased use of this strategy, there is little substantive research that examines the effect of a shortened school week on students. Skeptics have indicated concerns with lack of access to meals, the impact on families' child care needs, and student performance. (ERIC).
AnmerkungenNational Center for Education Statistics. Available from: ED Pubs. P.O. Box 1398, Jessup, MD 20794-1398. Tel: 877-433-7827; Web site: http://nces.ed.gov/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: