Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTannebaum, Rory Philip
TitelConnecting Controversial Public Issues with Democratic Education: A Multicase Study Investigating Teachers' Understandings
Quelle(2017), (26 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterControversial Issues (Course Content); Teacher Attitudes; Democracy; Beginning Teachers; Citizenship Education; Classroom Communication; Educational Principles; Graduate Students; Social Justice; Secondary School Curriculum; Critical Theory
AbstractThis interdisciplinary study seeks to explore the extent to which graduate students enrolled within a teacher preparation program associate the use of Controversial Public Issues (CPI) in the K12 classroom with broad principles of democratic education. The study also attempts to understand how twelve teacher candidates view the practicality of using CPI within the K12 classroom setting. Preliminary findings suggest that participants -- though enthusiastic about integrating CPI into their pedagogy -- associate the use of CPI with citizenship education (e.g., voting) instead of reform-oriented components of democratic education (e.g., providing spaces for historically marginalized groups or overturning the status quo). Future research should explore ways in which teacher preparation programs can foster a deeper understanding of democratic education in teachers. (As Provided).
AnmerkungenAERA Online Paper Repository. Available from: American Educational Research Association. 1430 K Street NW Suite 1200, Washington, DC 20005. Tel: 202-238-3200; Fax: 202-238-3250; e-mail: subscriptions@aera.net; Web site: http://www.aera.net
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: