Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPoch, Apryl L.; Allen, Abigail A.; Lembke, Erica S.
TitelScoring Measures of Word Dictation Curriculum-Based Measurement in Writing: Effects of Incremental Administration
Quelle(2019), (40 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
DOI10.1002/pits.22220
SchlagwörterSpelling; Achievement Tests; Curriculum Based Assessment; Scoring; Verbal Communication; Writing Evaluation; Intervals; Elementary School Students; Primary Education; Test Validity; Wechsler Individual Achievement Test
AbstractSpelling has been identified as a key transcription skill that emerges during the elementary years as students learn how to write and subsequently develop fluency with writing (McCutchen, 1996), making the assessment of spelling a critical component of evaluation systems within schools. This includes the use of curriculum-based measures of writing (CBM-W). This study examined the extent to which word dictation CBM-W administered during the Fall, Winter, and Spring of an academic year maintained technical adequacy across 1-minute time intervals in grades 1-3. Results revealed moderate predictive and concurrent validity estimates with the Spelling subtest of the Weschler Individual Achievement Test--III. Statistically significant differences existed between and within grade levels across each minute of administration and across Fall, Winter, and Spring time points for all scoring procedures. [This paper was published in "Psychology in the Schools" (EJ1211073).] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: