Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWilliams, Julian; Ryan, Julie
TitelBakhtinian Dialogue and Hegelian Dialectic in Mathematical and Professional Education
[Konferenzbericht] Paper presented at the Joint Meeting of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (PME) (38th) and the North American Chapter of the Psychology of Mathematics Education (PME-NA) (36th, Vancouver, Canada, Jul 15-20, 2014).
Quelle(2014), (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterMathematics Education; Teaching Methods; Dialogs (Language); Educational Philosophy; Faculty Development; Lesson Plans; Teacher Attitudes; Researchers; Interpersonal Relationship
AbstractWe argue that the distinction between dialogue (after Bakhtin) and dialectic (after Hegel, Marx, Vygotsky), that Matusov has previously highlighted, is of key importance to mathematics education. According to Matusov, for Bakhtin these concepts are incommensurable since dialectics implies and the dialogism denies telos (a target). In this essay we argue that mathematical dialogue can and should have teleology Matusov says is implied by dialectics. Thus a good dialogue might involve mathematical (or professional) negation and sublation, providing the dialectic for mathematical (or professional) 'progress' and development. To make this concrete, we illustrate the argument with a lesson study in which progress emerging from dialogues is interpreted in dialectical terms. [For the complete proceedings, see ED597799.] (As Provided).
AnmerkungenNorth American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education. e-mail: pmena.steeringcommittee@gmail.com; Web site: http://www.pmena.org/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: