Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSchoen, Robert C.; LaVenia, Mark; Bauduin, Charity; Farina, Kristy
InstitutionFlorida State University, Learning Systems Institute (LSI)
TitelElementary Mathematics Student Assessment: Measuring the Performance of Grade 1 and 2 Students in Counting, Word Problems, and Computation in Fall 2013. Research Report No. 2016-03
Quelle(2016), (112 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
DOI10.17125/fsu.1508170543
SchlagwörterElementary School Mathematics; Grade 1; Grade 2; Elementary School Students; Mathematics Tests; Mathematics Skills; Student Evaluation; Public Schools; Computation; Word Problems (Mathematics); Mathematics Achievement; Test Construction; Test Validity; Psychometrics; Test Reliability; Standardized Tests; Item Response Theory; Student Characteristics; Florida; Iowa Tests of Basic Skills
AbstractThis report provides a description of the development process, field testing, and psychometric properties of a student mathematics test designed to assess grades 1 and 2 student abilities. The test was administered to 2,373 participating grade 1 and 2 students in 22 schools located in 2 public school districts in Florida during fall 2013. Focused on counting, word problems, and computation, the student assessment was designed to serve as a baseline measure of student achievement in a randomized controlled trial evaluating the impact of a teacher professional development program called Cognitively Guided Instruction (CGI) on student learning. (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: