Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAdamian, Annie S.
TitelCultivating Pedagogy in a Seventh-Grade Science Classroom
Quelle(2017), (11 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterGrade 7; Science Instruction; Equal Education; Neoliberalism; Teaching Methods; Educational Practices; Public Schools; Social Justice; Critical Theory; Junior High School Teachers; Junior High School Students; Action Research; Student Attitudes; Race; Interpersonal Relationship; Classroom Environment; California
AbstractThis study explored the ways in which our classroom community (students and teacher) engaged with humanizing pedagogy in a seventh grade science classroom, toward the full development of our classroom community, and the dismantling of inequitable practices and unjust policies that we recognized in our science classroom, school and/or community while utilizing the process of teacher and student participatory action research (tsPAR) (Author, 2015) and Critical Race Praxis for Educational Research (CRP-Ed) (Jayakumar & Author, 2015). Cultivating pedagogy is a new praxis-based framework that emerged from this study. As a result, this study contributed toward expanding the possibilities for abolishing neoliberal thinking and practices rooted in "accumulation by dispossession" (Harvey, 2003), by engaging with cultivating pedagogy. (As Provided).
AnmerkungenAERA Online Paper Repository. Available from: American Educational Research Association. 1430 K Street NW Suite 1200, Washington, DC 20005. Tel: 202-238-3200; Fax: 202-238-3250; e-mail: subscriptions@aera.net; Web site: http://www.aera.net
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: