Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKu, Heng-Yu; Plantz-Masters, Shari; Hosler, Kim; Diteeyont, Watsatree; Akarasriworn, Chatchada; Lin, Tzong-Yih
TitelAn Analysis of Educational Technology-Related Doctoral Programs in the United States
Quelle(2012), (14 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterEducational Technology; Technology Uses in Education; Doctoral Programs; Colleges; Academic Degrees; College Credits
AbstractThis descriptive study seeks to understand the differing requirements of doctoral programs in educational technology-related fields in the United States. Using a document analysis approach with five data sources, we found 59 different institutions (55 campus-based and 4 online) offered doctoral degrees with 33 different degree titles that satisfied a foundational set of curriculum criteria. Among these 59 institutions, total credit hours requirements ranged from 42 credit hours to 113 credit hours and total dissertation credit hours spanned from 1 to 45 credit hours to complete a doctoral degree. Among the nine universities who offered both Ph.D. and Ed.D. degrees, the requirements of the total credit hours were varied, but the same or higher total dissertation hours were required for the Ph.D. program than for the Ed.D. program. [For the complete volume, "Educational Media and Technology Yearbook, Volume 36, 2011," see ED597737.] (As Provided).
AnmerkungenSpringer. 233 Spring Street, New York, NY 10013. Tel: 800-777-4643; Tel: 212-460-1500; Fax: 212-348-4505; e-mail: abstracting-indexing@springer.com; Web site: http://www.springer.com/series/8617
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: