Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSirrakos, George; Heffner, Meredith; Fraser, Barry J.
TitelDevelopment and Validation of the Questionnaire Assessing Connections to Science (QuACS)
Quelle(2017), (13 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterQuestionnaires; Attitude Measures; Student Attitudes; Educational Environment; Science Education; Learner Engagement; Place Based Education; Undergraduate Students; Test Validity; Story Telling; Science Activities; Constructivism (Learning); Likert Scales; Surveys; Scientific Attitudes; Self Efficacy; Intention; Relevance (Education); Constructivist Learning Environment Survey; Test of Science Related Attitudes
AbstractThe researchers developed the Questionnaire Assessing Connections to Science (QuACS) to assess students' perceptions of their learning environment, their attitudes toward science, and their engagement with science content through narratives and place-based learning opportunities. When the QuACS was field-tested with a sample of 495 undergraduate students during Spring 2016, data analyses supported the factor structure and internal consistency reliability of six scales: "Personal Relevance," "Innovation," "Future Intentions to Study Science," "Self-Efficacy in Science," "Scientific Storytelling," and "Place-based Learning." (As Provided).
AnmerkungenAERA Online Paper Repository. Available from: American Educational Research Association. 1430 K Street NW Suite 1200, Washington, DC 20005. Tel: 202-238-3200; Fax: 202-238-3250; e-mail: subscriptions@aera.net; Web site: http://www.aera.net
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: