Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPan, Qianqian
TitelA Meta-Analysis of Comparability Studies on Computer-Based Testing and Paper-and-Pencil Testing in K-12 Mathematics Tests
Quelle(2016), (33 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterElementary School Mathematics; Secondary School Mathematics; Computer Assisted Testing; Student Evaluation; Evaluation Methods; Program Effectiveness; Students with Disabilities; Mathematics Tests; Diagnostic Tests; Achievement Tests; Standardized Tests; National Assessment of Educational Progress
AbstractComparability studies between CBT and PPT studied if there were score differences between these two versions. However, there were no consistent results across studies and time. The purpose of this study is to summarize the testing mode effects for K-12 mathematics tests by conducting a meta-analysis. 103 effect sizes of 32 studies were collected across 1987 to 2013. Results find: (1) The estimated mean effect size was -0.11 with the standard error of 0.015. (2) Three moderator variables, grade, item type and source of studies, statistically significantly influenced the mean effect size. (3) A meta-regression showed that the relationship between the mean effect size and time of studies was statistically significant. (4) Sensitivity analysis indicated students with disabilities might get more disadvantages on CBT. (As Provided).
AnmerkungenAERA Online Paper Repository. Available from: American Educational Research Association. 1430 K Street NW Suite 1200, Washington, DC 20005. Tel: 202-238-3200; Fax: 202-238-3250; e-mail: subscriptions@aera.net; Web site: http://www.aera.net
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: