Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enImmordino-Yang, Mary Helen; Darling-Hammond, Linda; Krone, Christina
InstitutionAspen Institute, National Commission on Social, Emotional, & Academic Development (NCSEAD)
TitelThe Brain Basis for Integrated Social, Emotional, and Academic Development: How Emotions and Social Relationships Drive Learning
Quelle(2018), (20 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterBrain Hemisphere Functions; Learning Processes; Socialization; Developmental Stages; Educational Policy; Educational Practices; Social Development; Emotional Development; Interpersonal Relationship; Academic Achievement; Genetics; Cognitive Development; Environmental Influences; Health; Infants; Children; Adolescents; Early Adolescents; Young Adults; Young Children; Educational Environment; Diagnostic Tests; Emotional Response; Neurosciences; Executive Function; Sleep; Physical Activities; Nutrition; Well Being; Safety; Cultural Influences; Stress Variables; Stress Management; Parent Child Relationship; Community Programs; Parenting Styles; Thinking Skills; Discovery Learning; Cooperative Learning; Teaching Methods; Educational Opportunities
AbstractThis research brief explores how emotions and relationships drive learning and are a fundamental part of how our brains develop. The authors explain how emotionally safe and cognitively stimulating environments contribute to brain development; how brain development that supports learning depends on social experiences; and how sensitive periods in brain development align with opportunities for learning and needed supports. The brief draws from the research base to suggest basic principles for educational policymakers and practitioners. (ERIC).
AnmerkungenAspen Institute. 1 Dupont Circle NW Suite 700, Washington, DC 20036. Tel: 410-820-5433; Tel: 202-736-5800; Fax: 202-467-0790; e-mail: publications@aspeninstitute.org; Web site: http://www.aspeninstitute.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: