Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMcCarthy, Kathryn S.; Guerrero, Tricia A.; Kent, Kevin M.; Allen, Laura K.; McNamara, Danielle S.; Chao, Szu-Fu; Steinberg, Jonathan; O'Reilly, Tenaha; Sabatini, John
TitelComprehension in a Scenario-Based Assessment: Domain and Topic-Specific Background Knowledge
Quelle(2018), (30 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
DOI10.1080/0163853X.2018.1460159
SchlagwörterKnowledge Level; Reading Comprehension; High School Students; Pretests Posttests; Measures (Individuals); Reading Materials; Science Instruction; Ecology; Readability; Readability Formulas; California; Pennsylvania
AbstractBackground knowledge is a strong predictor of reading comprehension; yet little is known about how different types of background knowledge affect comprehension. The study investigated the impacts of both domain and topic-specific background knowledge on students' ability to comprehend and learn from science texts. High school students (n = 3650) completed two background knowledge assessments, a pretest, comprehension tasks, and a posttest, in the context of the Global, Integrated, Scenario-based Assessment (GISA) on Ecosystems. Linear mixed effects models revealed positive effects of background knowledge on comprehension and learning as well as an interactive effect of domain and topic-specific knowledge, such that readers with high domain knowledge, but low topic-specific knowledge improved most from pretest to posttest. We discuss the potential implications of these findings for educational assessments and interventions. [This paper was published in "Discourse Processes" v55 n5-6 p510-524 2018 (EJ1184439).] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: