Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFuchs, Lynn; Fuchs, Douglas; Seethaler, Pamela M.; Barnes, Marcia A.
TitelAddressing the Role of Working Memory in Mathematical Word-Problem Solving When Designing Intervention for Struggling Learners
Quelle(2019), (30 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
DOI10.1007/s11858-019-01070-8
SchlagwörterShort Term Memory; Mathematics Instruction; Word Problems (Mathematics); Problem Solving; Intervention; Learning Problems; Cognitive Processes; Learning Strategies; Capacity Building; Schemata (Cognition)
AbstractThe focus of this article is the well documented association between low working memory capacity and difficulty with mathematical word-problem solving. We begin by describing a model that specifies how various cognitive resources, including working memory, contribute to individual differences in word-problem solving and by then summarizing findings on the relation between working memory and word-problem solving. This sets the context for the article's main purpose and major section: to describe the findings of research studies that take one of two approaches for addressing the needs of students with low working memory within word-problem solving intervention. One approach focuses on "compensating" for working memory limitations; the other on "building" working memory capacity. We then suggest the need for research on integrating the two approaches by embedding working memory training within explicit word-problem solving intervention. [This is the in press version of an article published in "ZDM Mathematics Education."] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2021/2/06
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: