Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWyatt, Carol
TitelThe Effect of One-to-One Initiatives on Classroom Climate: A Teacher's Perception
Quelle(2016), (14 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterHigh School Teachers; Technology Integration; Educational Technology; Technology Uses in Education; Access to Computers; Telecommunications; Handheld Devices; Teacher Student Relationship; Faculty Development; Teacher Attitudes; Classroom Environment; Parochial Schools; Barriers
AbstractSix high school teachers, each in the second year of the implementation of a one-to-one program with a variety of technology experience, discussed effects of the mobile technology on the three different dimensions of classroom climate. The effects of one-to-one initiatives, in the relationship dimension were an extended time to form meaningful relationships with students, but increased accessibility to students as well. In the personal development dimension teacher found greater autonomy and control; they also expressed better collaboration with both students and peers. In the system maintenance and system change domain teachers expressed a frustration with maintaining certain rules and expectations unique to the one-to-one classroom, particularly surrounding student distractions. Teachers also expressed an increased flexibility to change. (As Provided).
AnmerkungenAERA Online Paper Repository. Available from: American Educational Research Association. 1430 K Street NW Suite 1200, Washington, DC 20005. Tel: 202-238-3200; Fax: 202-238-3250; e-mail: subscriptions@aera.net; Web site: http://www.aera.net
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: