Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTerrazas-Arellanes, Fatima Elvira; Strycker, Lisa; Walden, Emily
TitelA Face-to-Face Professional Development Model's Feasibility and Effectiveness to Enhance Teaching of Internet Research Strategies
Quelle(2016), (13 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterFaculty Development; Teaching Methods; Internet; Online Searching; Middle School Teachers; Research Skills; Skill Development; Middle School Students; Students with Disabilities; Learning Disabilities; Individualized Instruction; Technology Integration; Special Education
AbstractProject S-SOAR (Stepping Up to SOAR: Strategies for Online Academic Research) combats conditions of inequality in public schools, especially for Students with Learning Disabilities (SWLD), by providing Professional Development (PD) models for teaching the SOAR Strategies for conducting online research. This paper details Project S-SOAR's design and testing of PD models with 15 middle school teachers across three case studies to support their students' (N=448) adoption of the SOAR Strategies. Results indicate that S-SOAR's PD models and strategies promote online research skills, especially for SWLDs, and PD models are effective for teachers' instruction. Finally, this paper highlights the need to provide SWLDs with differentiated instruction and technology integration to promote a global movement of transforming and diversifying education. (As Provided).
AnmerkungenAERA Online Paper Repository. Available from: American Educational Research Association. 1430 K Street NW Suite 1200, Washington, DC 20005. Tel: 202-238-3200; Fax: 202-238-3250; e-mail: subscriptions@aera.net; Web site: http://www.aera.net
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: