Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHouchen, Diedre Faith
TitelGrowing Our Own: African American Teacher Recruitment and Professional Development at Lincoln High School, 1931-1949
Quelle(2016), (9 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAfrican American Teachers; Teacher Recruitment; Faculty Development; Teacher Persistence; Educational History; School Segregation; Professionalism; Resilience (Psychology); Activism; Instructional Leadership; United States History; High School Teachers; Florida
AbstractAERA's 2016 theme is an exciting call for educational research that draws on history to inform present challenges and abiding societal dilemmas. In this regard, recent studies of African American segregated schooling have begun to illuminate the vibrancy, resilience, resourcefulness and professionalism that existed in African American school communities behind the oppressive veil of Jim Crow. Through this effort, scholars are recovering narratives of activism, leadership practices, and theorizing that shape our understanding of American history extending the foundation from which we can draw solutions. This study adds to that effort by describing the strategies for teacher recruitment, retention and professional development used by the administration of Lincoln High School, an African American segregated K-12 school in Gainesville, Florida. (As Provided).
AnmerkungenAERA Online Paper Repository. Available from: American Educational Research Association. 1430 K Street NW Suite 1200, Washington, DC 20005. Tel: 202-238-3200; Fax: 202-238-3250; e-mail: subscriptions@aera.net; Web site: http://www.aera.net
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: