Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSalazar R., Emanuel; Obaya V., Adolfo Eduardo; Giammatteo, Lucila; Vargas-Rodríguez, Yolanda
TitelEvaluating a Didactic Strategy to Promote Atomic Models Learning in High School Students through Hake's Method
Quelle7 (2019) 5, S.293-312 (20 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2411-5681
SchlagwörterModels; High School Students; Constructivism (Learning); Chemistry; Science Instruction; Scientific and Technical Information; Secondary School Science; Pretests Posttests; Student Attitudes; Nuclear Physics; Scientific Attitudes; Science Interests; Student Interests
AbstractThe didactic sequence relates atomic structure concepts (matter structure) with the different models that have been proposed to improve its study, making use of didactic elements that are related to students' reality where they become responsible of constructing knowledge by means of significant learning. Results were analyzed with Hake's gain factor, which show that there has been a significant change in students' performance, improving their attitude and interest towards the topic. (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: