Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMertens, Steven B.; Flowers, Nancy
TitelThe National Schools to Watch Initiative: Characteristics and Implementation Levels of Successful Middle-Level Schools
Quelle(2016), (22 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterMiddle Schools; Institutional Characteristics; School Effectiveness; School Demography; Program Implementation; Educational Change; Public Schools; Charter Schools; Arkansas; California; Colorado; Georgia; Indiana; Kentucky; Michigan; North Carolina; New Jersey; Pennsylvania; South Carolina; Texas; Utah; Virginia
AbstractUtilizing longitudinal data from the national Schools to Watch (STW) program, this paper examines school demographic characteristics and teacher ratings of the implementation of STW criteria in STW schools and schools that have applied but have not yet been designated as a STW. The STW program was established by the National Forum to Accelerate Middle-Grades Reform in 1999; currently 18 states participate in the program and nearly 400 schools have been designated as STW schools. Univariate and bivariate statistical analyses were used to examine relationships between the school demographic variables and the rating scores on the STW Rating Rubric, across the four domains of academic excellence, social equity, developmental responsiveness, and organizational structures and processes. (As Provided).
AnmerkungenAERA Online Paper Repository. Available from: American Educational Research Association. 1430 K Street NW Suite 1200, Washington, DC 20005. Tel: 202-238-3200; Fax: 202-238-3250; e-mail: subscriptions@aera.net; Web site: http://www.aera.net
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: