Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCarnevale, Anthony P.; Smith, Nicole; Gulish, Artem
InstitutionGeorgetown University, Center on Education and the Workforce
TitelWomen Can't Win: Despite Making Educational Gains and Pursuing High-Wage Majors, Women Still Earn Less than Men. Executive Summary
Quelle(2018), (20 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterFemales; Gender Bias; Wages; Academic Degrees; Barriers; Educational Attainment; Occupations; Equal Opportunities (Jobs); College Graduates; Majors (Students); Social Influences; Cultural Influences; Racial Differences; Ethnicity; Gender Discrimination; Bachelors Degrees; Masters Degrees; Doctoral Degrees; Associate Degrees; Certification
AbstractThis is the executive summary for the report, "Women Can't Win: Despite Making Educational Gains and Pursuing High-Wage Majors, Women Still Earn Less than Men." Gender wage disparities have always been an intractable problem in the workforce. Women are doing all the right things to close wage disparities--going to college in greater numbers than men, pursuing majors that offer higher incomes, and graduating college in greater numbers than men. A complex set of reasons has kept this gender wage disparity in place: (1) choice of field of study; (2) choice of majors within fields of study; (3) choice of occupation; and (4) discrimination. [For the full report, see ED594545.] (ERIC).
AnmerkungenGeorgetown University Center on Education and the Workforce. 3300 Whitehaven Street NW Suite 5000 Box 571444, Washington, DC 20057. Tel: 202-687-4922; Fax: 202-687-3110; e-mail: cewgeorgetown@georgetown.edu; Web site: http://cew.georgetown.edu
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: