Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRates, Christopher; Liu, Xiufeng; Vanzile-Tamzen, Carol; Morreale, Cathleen
TitelContinual Improvement of a Student Evaluation of Teaching over Seven Semesters at a State University
Quelle(2017), (58 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterStudent Evaluation of Teacher Performance; State Universities; College Students; Teacher Effectiveness; College Faculty; Test Content; Student Reaction; Test Items; Construct Validity; New York (Buffalo)
AbstractIn the fall of 2014, the University at Buffalo created a new universal Student Evaluation of Teaching (SET). The purpose of the present study was to establish the construct validity of SET items. Rasch analyses of data from 7 semesters (N=203,194 students) revealed problems with item fit indices and threshold distances. Changes to items and wording for each respective problem were implemented individually and improved item performance. Finally, follow-up student interview data were examined to provide further context for issues arising in the evaluation of college teaching, suggesting directions for future work. This study serves as an example of the need for continual data collection and item refinement during measure implementation to improve a SET validity argument. (ERIC).
AnmerkungenAERA Online Paper Repository. Available from: American Educational Research Association. 1430 K Street NW Suite 1200, Washington, DC 20005. Tel: 202-238-3200; Fax: 202-238-3250; e-mail: subscriptions@aera.net; Web site: http://www.aera.net
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: