Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWestrick, Paul; Radunzel, Justine; Bassiri, Dina
InstitutionACT, Inc.
TitelLeaning into STEM: Predicting STEM Major Choice Using Measures of Academic Tilt and Measured Interest Tilt. ACT Research & Policy. Technical Brief
Quelle(2018), (16 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterSTEM Education; Student Interests; Majors (Students); College Freshmen; Academic Achievement; Mathematics Achievement; Science Achievement; Reading Achievement; English Instruction; Social Studies; High School Students; Grades (Scholastic); Intention; Gender Differences; College Entrance Examinations; ACT Assessment
AbstractThis study examined the value of using measures of academic "tilt" and vocational interest "tilt" to predict whether students will declare a STEM major during their first term in college. Academic tilt looks at students' relative academic strengths by appropriately comparing their math and science achievement levels to their English, reading, and social studies achievement levels. Vocational interest tilt measures are based on students' People/Things and Data/Ideas work-task dimension scores that underlie the ACT World-of-Work map. Results suggested that having a relative strength in math and science achievement and having a tilt toward things and ideas on the People/Things and Data/Ideas dimensions are positively related to STEM major choice, after statistically controlling for mathematics and science academic achievement levels, high school coursework taken and grades earned, major intentions, certainty of major intentions, and gender. (As Provided).
AnmerkungenACT, Inc. 500 ACT Drive, P.O. Box 168, Iowa City, IA 52243-0168. Tel: 319-337-1270; Web site: http://www.act.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: