Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDoroudi, Shayan; Holstein, Kenneth; Aleven, Vincent; Brunskill, Emma
TitelSequence Matters, but How Exactly? A Method for Evaluating Activity Sequences from Data
[Konferenzbericht] Paper presented at the International Conference on Educational Data Mining (EDM) (9th, Raleigh, NC, Jun 29-Jul 2, 2016).
Quelle(2016), (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterIntelligent Tutoring Systems; Sequential Approach; Problem Solving; Learning Processes; Learning Activities; Fractions; Mathematics Instruction; Elementary School Students; Performance Based Assessment; Grade 4; Grade 5
AbstractHow should a wide variety of educational activities be sequenced to maximize student learning? Although some experimental studies have addressed this question, educational data mining methods may be able to evaluate a wider range of possibilities and better handle many simultaneous sequencing constraints. We introduce Sequencing Constraint Violation Analysis (SCOVA): a general method for evaluating alternative activity sequences using existing data. SCOVA can be used to explore many complex sequencing constraints, such as prerequisite relationships, blocking, interleaving, and spiraling. We demonstrate SCOVA on data collected from a fractions intelligent tutoring system (ITS). Some of our findings challenge our initial hypotheses regarding sequencing, illustrating the utility and versatility of the method. The method can also be applied to other learning environments, as long as the available data has substantial variability in students' activity sequences. [For the full proceedings, see ED592609.] (As Provided).
AnmerkungenInternational Educational Data Mining Society. e-mail: admin@educationaldatamining.org; Web site: http://www.educationaldatamining.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: