Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enZapata, Angie; Kleekamp, Monica; King, Christina
InstitutionInternational Literacy Association (ILA)
TitelExpanding the Canon: How Diverse Literature Can Transform Literacy Learning. Literacy Leadership Brief
Quelle(2018), (10 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLiterature Appreciation; Social Justice; Literacy Education; Childrens Literature; Reading Strategies; Literary Genres; Writing Skills; Teaching Methods; Authors; Adolescent Literature; Reader Response; Reading Writing Relationship; English Instruction
AbstractLiterature for children and youth has long played a pivotal role in growing students' literacy lives in schools. Fine literature, whether self-selected by students as choice reading or paired with teachers' thoughtful instruction, can launch students into personally meaningful and intellectually stimulating opportunities to read, respond, comprehend, and inquire. Through pictures and words, students can enter a vibrant process of imagining new worlds that transcend cultural and linguistic barriers while also synthesizing new ideas, negotiating multiple perspectives, and putting their literacy strategies to work in authentic ways. This brief presents the following: (1) Expanding the reach for literature beyond the classics; (2) Integrating multiple literature genres and formats; (3) Response-based approaches; (4) Developing writing skills through text exposure; and (5) Supporting readers and writers for social justice. (ERIC).
AnmerkungenInternational Literacy Association. 258 Chapman Road Suite 203, Neward, DE 19702. Tel: 800-336-7323; Fax: 302-731-1057; e-mail: customerservice@reading.org; Web site: https://www.literacyworldwide.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: