Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFerme, Elizabeth
InstitutionMathematics Education Research Group of Australasia
TitelA Comparison of STEM and Non-STEM Teachers' Confidence in and Attitudes towards Numeracy
[Konferenzbericht] Paper presented at the Annual Meeting of the Mathematics Education Research Group of Australasia (MERGA) (41st, Auckland, New Zealand, 2018).
Quelle(2018), (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterComparative Analysis; STEM Education; Self Esteem; Teacher Attitudes; Numeracy; Teaching Methods; Secondary School Teachers; Foreign Countries; Teacher Effectiveness; Teacher Surveys; Mathematics Instruction; Australia
AbstractThis study reports initial results of a larger study examining teacher practices in numeracy in the secondary sector. Survey data examined STEM teachers' confidence in mathematics topics and attitudes towards numeracy in everyday life, and the responses were compared to teachers trained in non-STEM areas. The data indicate that teachers' specialist backgrounds influence certain aspects of their numeracy. Similarities between groups highlight the contribution made by all teachers to secondary school numeracy education. (As Provided).
AnmerkungenMathematics Education Research Group of Australasia. GPO Box 2747, Adelaide SA 5001, Australia. Tel: +61-8-8363-0288; Fax: +61-8-8362-9288; e-mail: sales@merga.net.au; Web site: http://www.merga.net.au/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: