Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enScherrer, Vsevolod; Roberts, Richard Dean; Preckel, Franzis
TitelParents' Assessment of the Chronotype in Elementary School Children: Validity and Relations to School-Related Variables
Quelle(2016), (15 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterElementary School Students; Parents; Student Characteristics; Academic Achievement; Self Concept; Foreign Countries; Orientation; Questionnaires; Germany
AbstractMorning orientated students do better in school than evening orientated students (Preckel, Lipnevich, Schneider & Roberts, 2011). For elementary school children who in general are rather morning oriented (Roenneberg et al., 2007) there are only few findings. In the present study, we adapted the LOCI-questionnaire (Roberts, 1998) for parents' assessment of elementary-school childrens' chronotype and validated it in two independent samples (Ns=2718/216). Confirmatory factor analyses and structural equation modeling revealed (1) that morning and evening orientation were two separable factors of children`s chronotype, (2) that morning orientation was positively related to school-achievement, and (3) that this relation was completely mediated by childrens' academic self-perceptions. Our findings support the relevance of chronotype for learning and achievement in elementary school students. (As Provided).
AnmerkungenAERA Online Paper Repository. Available from: American Educational Research Association. 1430 K Street NW Suite 1200, Washington, DC 20005. Tel: 202-238-3200; Fax: 202-238-3250; e-mail: subscriptions@aera.net; Web site: http://www.aera.net
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: