Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPitts, Christine; Anderson, Ross C.; Sinclair, Michele
TitelAn Initial Evaluation of the Measure of Teaching for Creative Engagement
Quelle(2016), (39 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterArt; Art Education; Creativity; Middle Schools; Artists; Art Teachers; Teaching Methods; Accountability; Intervention; Test Reliability; Test Validity; Correlation; Middle School Teachers; Oregon
AbstractThe purpose of the current study is to estimate reliability, internal consistency, and construct validity of the Measure of Instruction for Creative Engagement (MICE) instrument. The MICE instrument used an iterative process of evidence collection and scoring through teacher observations to determine instructional domain ratings and overall scores. The results demonstrated inter-observer reliability, teacher stability, and score validity of the MICE instrument. We found (a) a low proportion of rater variance (0.14% to 5.99%), (b) moderate to highly correlated within-teacher ratings ranging from r(17) = 0.663, p < 0.01 to r(17) = 1.000, p < 0.01, and (c) a statistically significant independent samples t-test between classroom teachers and teaching artists, t(56) = 7.37, p = 0.000. These results have immediate implications for our work and the work of others to make teaching for creative engagement a priority for teacher accountability and student learning. (As Provided).
AnmerkungenAERA Online Paper Repository. Available from: American Educational Research Association. 1430 K Street NW Suite 1200, Washington, DC 20005. Tel: 202-238-3200; Fax: 202-238-3250; e-mail: subscriptions@aera.net; Web site: http://www.aera.net
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: