Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGardella, Joseph H.; Fisher, Benjamin; Teurbe-Tolon, Abbie Rose
TitelAn Attributional Approach to Understanding Contemporary In-School Victimization
Quelle(2016), (7 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterVictims; Bullying; Prevention; High School Students; Racial Differences; Ethnicity; Body Weight; Dating (Social); Peer Relationship; Student Behavior
AbstractResearchers and policy makers are concerned with developing in-school victimization prevention strategies given that in-school victimization has been linked with a myriad of negative consequences. They believe that effective prevention strategies reflect contemporary students' victimization experiences. Given the ever-changing nature of in-school victimization, this study employs an attribution theoretical framework to assess open-ended qualitative responses from 12,998 high school students from across a southern state. A rigorous and reliable coding process was used to identify 38 different reasons for why students indicated that they were victimized. Each reason was assessed using the attribution theoretical framework and implications for research, public education, and professional practice are discussed. (As Provided).
AnmerkungenAERA Online Paper Repository. Available from: American Educational Research Association. 1430 K Street NW Suite 1200, Washington, DC 20005. Tel: 202-238-3200; Fax: 202-238-3250; e-mail: subscriptions@aera.net; Web site: http://www.aera.net
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: