Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAngeli, Charoula M.; Makridou, Eria
TitelDeveloping Third-Grade Students' Computational Thinking Skills with Educational Robotics
Quelle(2018), (9 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterSkill Development; Grade 3; Young Children; Elementary School Students; Computation; Thinking Skills; Technology Uses in Education; Robotics; Mathematics Skills; Problem Solving; Computer Literacy; Programming; Individualized Instruction; Intervention; Novices; Construction (Process); Instructional Materials
AbstractThe paper examines how computational thinking can be taught to young children with the use of educational robotics using the kit LEGO WeDo. Computational thinking was measured in terms of four sub-skills, namely, sequencing, correspondence between actions and instructions, debugging, and flow of control. Students were assigned to an experimental group and a control group. The results of the study showed that educational robotics was an effective method for teaching computational thinking skills to elementary school students. According to the findings, students in the experimental group outperformed the students in the control group. These findings showed that, despite the short duration of the intervention, engaging children in computer programming activities with robots helped them to develop computational thinking skills. (ERIC).
AnmerkungenAERA Online Paper Repository. Available from: American Educational Research Association. 1430 K Street NW Suite 1200, Washington, DC 20005. Tel: 202-238-3200; Fax: 202-238-3250; e-mail: subscriptions@aera.net; Web site: http://www.aera.net
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: