Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDeWitt, Jennifer; Archer, Louise
Titel"I Can't Put My Finger on It": Inequity in Post-Compulsory Physics Choice
Quelle(2018), (7 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterPhysics; Science Instruction; Secondary School Students; Social Capital; Student Attitudes; Academic Aspiration; Course Selection (Students); Foreign Countries; Equal Education; Gender Differences; Ethnicity; Occupational Aspiration; United Kingdom (England)
AbstractParticipation in post-compulsory physics is a matter of longstanding concern from economic and equity perspectives. The current study draws upon Bourdieu's theory of social practice, particularly notions of the 'cultural arbitrary', to explore what insights into post-compulsory physics choice might be provided by students who chose other sciences. Utilizing survey and interview data from Year 11 (ages 15-16) students in England, findings reinforce the key role of individual aspirations in subject choice. However, they also highlight the influence of the cultural arbitrary of physics (e.g. as difficult, masculine), leading many students to conclude that physics is not 'for me', hence choosing other paths. This finding emphasizes the entrenched nature of the challenges to increase equity in post-compulsory physics participation. (As Provided).
AnmerkungenAERA Online Paper Repository. Available from: American Educational Research Association. 1430 K Street NW Suite 1200, Washington, DC 20005. Tel: 202-238-3200; Fax: 202-238-3250; e-mail: subscriptions@aera.net; Web site: http://www.aera.net
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: