Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWood, Carla; Hoge, Rachel
TitelAverage Change in Sentence Repetition by Spanish-English Speaking Children: Kindergarten to First Grade
Quelle(2017), (17 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
DOI10.1080/13670050.2017.1308310
SchlagwörterKindergarten; Grade 1; Elementary School Students; Preschool Children; Sentences; Repetition; Spanish; English Language Learners; Bilingual Students; Syntax; Morphology (Languages); Second Language Learning; Intelligence Tests; Verbal Ability; Vocabulary; Low Income Students; Accuracy; Language Proficiency; Grammar; Florida; Peabody Picture Vocabulary Test
AbstractPurpose: This study aimed to describe change in dual language learners' (DLLs) morphosyntactic skills from kindergarten to first grade based on a sentence repetition task in English and Spanish. Methods: The sample included Spanish-English speaking children (n = 25). Investigators employed a repeated measures analysis of variance with one within-subjects effect (time). Results: Overall there was a significant difference in sentence repetition accuracy between time points showing growth in English (p < 0.001, d = 1.24), and no significant change in Spanish. Results highlight malleable English grammatical forms (e.g. conditional (if-then); question inversion of auxiliaries; and subordinating conjunctions) and forms that remained challenging for DLLs in first grade (e.g. irregular past). Conclusion: Findings support the use of a sentence repetition task as a progress monitoring tool for young DLLs. Highlighted grammatical errors may be informative for planning intensified instructional support in kindergarten and first grade. [This is the online version of an article published in "International Journal of Bilingual Education and Bilingualism" (ISSN 1367-0050).] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: