Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGregg, Andrea; Wilson, Brent G.; Parrish, Patrick
InstitutionIDEA Center
TitelDo No Harm: A Balanced Approach to Vendor Relationships, Learning Analytics, and Higher Education. IDEA Paper #72
Quelle(2018), (12 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterData Analysis; Higher Education; Vendors; Academic Achievement; Integrated Learning Systems; Educational Technology; Georgia (Atlanta); Indiana
AbstractThe field of learning analytics holds considerable promise for higher education, with reports of successful uses now emerging in selected institutions. At the same time, critics have expressed concerns regarding privacy, ethics, and intrusions into teachers' pedagogy. Without attentive planning, higher-education professionals applying learning analytics may inadvertently undermine their institutions' core teaching and learning missions. The authors offer a framework for moving forward with learning analytics, organized around three principles: (a) Institutions should take the lead in their conversations with vendors, emphasizing the distinctive values of higher education; (b) Learning analytics data should be balanced with other forms of evidence that analytics cannot capture, especially participant experiences; and (c) Successful implementations will leave room for adaptations by people on the ground--to notice what is working and integrate the tools into their practices. Only by empowering students, faculty, and staff can these tools fulfill their potential in higher education. (As Provided).
AnmerkungenIDEA Center, Inc. 301 South Fourth Street Suite 200, Manhattan, KS 66502. Tel: 800-255-2757; Tel: 785-320-2400; e-mail: info@IDEAedu.org; Web site: http://ideaedu.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: