Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSantiago, Deborah A.; Perez, Eyra A.; Ortiz, Noe C.
InstitutionExcelencia in Education
TitelFraming, Not Blaming: Improving Latino College Transfer in Texas
Quelle(2017), (20 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterHispanic American Students; College Transfer Students; College Credits; Student Financial Aid; Shared Resources and Services; Data; Teacher Participation; College Faculty; Transfer Policy; State Policy; Two Year College Students; Texas
AbstractThe report expands knowledge about Texas Latino students while providing higher education institutions and policymakers across the country with actionable information to help more Latino students graduate. Stakeholders in Texas have diverse strategies to improve the pathways to college completion. However, too often discussion on transfer pathways focus on segments and stakeholders to blame for breaks in the pathway. The purpose of this report is twofold: (1) to reframe the options to improve college pathways from blame to shared ownership and action; and (2) to support discussions translating effective institutional practices into policy strategies that can improve the transfer pathway for Latino and other post-traditional students in Texas. The report highlights four areas between and within institutions where state policy might improve Latino student transfer and success: (1) transferability of credits; (2) data sharing; (3) access to financial aid; and (4) faculty involvement. (ERIC).
AnmerkungenExcelencia in Education. 1752 N Street NW 6th Floor, Washington, DC 20036. Tel: 202-778-8323; Fax: 202-955-5770; e-mail: contact@edexcelencia.org; Web site: http://www.EdExcelencia.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: