Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPowell, Sara R.; Fuchs, Lynn S.
TitelEffective Word-Problem Instruction: Using Schemas to Facilitate Mathematical Reasoning
Quelle(2018), (30 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Powell, Sara R.)
Weitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterMathematics Instruction; Teaching Methods; Word Problems (Mathematics); Problem Solving; Mathematical Logic; Learning Disabilities; Schemata (Cognition); Addition; Multiplication; Subtraction; Elementary School Mathematics; Middle Schools; Secondary School Mathematics
AbstractMany general and special education teachers across the U.S. teach word problems by defining problems as a single operation (e.g., "Today, we're working on subtraction word problems") and linking key words (e.g., more, altogether, share, twice) to specific operations (e.g., share means to divide). Unfortunately, teaching students to approach word problems in these ways discourages mathematical reasoning and frequently produces incorrect answers. In Table 1, we list eight common key words, identify the operation typically associated with each, and provide word problems that illustrate how reliance on key words can result in incorrect answers. Neither of these approaches--defining problems in terms of a single operation or linking key words to specific operations--has evidence to support its use. [This article was published in "Teaching Exceptional Children" v51 p31-42 2018 (EJ1190453).] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: