Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGrajek, Susan
InstitutionEDUCAUSE Center for Analysis and Research (ECAR)
TitelTrend Watch 2016: Which IT Trends Is Higher Education Responding To? Research Report
Quelle(2016), (35 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterEducational Trends; Trend Analysis; Information Technology; Higher Education; Internet; Information Storage; Technological Advancement; Handheld Devices; Geographic Information Systems; Institutional Characteristics; Differences; Information Management; Active Learning; Classroom Design; Blended Learning; Educational Technology; Individualized Instruction; Computer Assisted Instruction; Information Security; Risk Management; Social Media; Sustainability
AbstractEDUCAUSE is in its second year of identifying the influence of major trends on the IT strategy of colleges and universities. This year's Trend Watch list included 29 trends in the management and delivery of IT services, personal devices and personalized environments, data and analytics, teaching and learning, security and risk, and the Internet of Things. These trends have been highly visible, widely discussed, and broadly covered in publications, blogs, and presentations. But what is actually in place at our institutions, and which types of institutions are most affected by--or leveraging--IT trends that occupy so much mindshare? This report presents data on their actual influence on IT strategy in higher education. (As Provided).
AnmerkungenEDUCAUSE. 4772 Walnut Street Suite 206, Boulder, CO 80301-2538. Tel: 303-449-4430; Fax: 303-440-0461; e-mail: info@educause.edu; Web site: http://www.educause.edu
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: