Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSitabkhan, Yasmin; Platas, Linda M.
InstitutionRTI International
TitelEarly Mathematics Counts: Promising Instructional Strategies from Low- and Middle-Income Countries. Occasional Paper. RTI Press Publication OP-0055-1807
Quelle(2018), (28 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
ISSN2378-7996
SchlagwörterLow Income Groups; Socioeconomic Influences; Teaching Methods; Mathematics Instruction; Elementary School Mathematics; Early Childhood Education; Elementary School Students; Preschool Children; Foreign Countries; Developmentally Appropriate Practices; Mathematical Logic; Informal Education; Manipulative Materials; Ethiopia; India; Turkey; Jordan; Rwanda; Guatemala; South Africa; Peru; Malawi; Bangladesh; Liberia; Mozambique; Colombia; Paraguay; Kenya; Zambia; Kosovo
AbstractThis paper examines common instructional strategies in early grade mathematics interventions through a review of studies in classrooms in low- and middle-income countries. Twenty-four studies met the criteria for inclusion, and analyses reveal four sets of instructional strategies for which there is evidence from multiple contexts. Of the 24 studies, 16 involved the use of multiple representations, 10 involved the use of developmental progressions, 6 included supporting student use of explanation and justification, and 5 included integration of informal mathematics. Based on the review, we provide conclusions and recommendations for future research and policy. (As Provided).
AnmerkungenRTI International. P.O. Box 12194, Research Triangle Park, NC 27709-2194. Tel: 919-541-6000; e-mail: publications@rit.org; Web site: http://www.rti.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: