Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMarum, Timothy; Isler, Isil; Stephens, Ana; Gardiner, Angela; Blanton, Maria; Knuth, Erick
TitelFrom Specific Value to Variable: Developing Students' Abilities to Represent Unknowns
[Konferenzbericht] Paper presented at the Annual Meeting of the North American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (33rd, Reno, NV, Oct 20-23, 2011).
Quelle(2011), (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterGrade 3; Grade 4; Grade 5; Pretests Posttests; Algebra; Elementary School Students; Mathematics Instruction; Elementary School Mathematics; Massachusetts
AbstractThird- through fifth-grade students participating in a classroom teaching experiment investigating the impact of an Early Algebra Learning Progression completed pre- and post-assessments documenting their abilities to represent or describe unknown quantities. We found that after a sustained early algebra intervention, students grew in their abilities to represent related unknown quantities using letters as variables. [For the complete proceedings, see ED585874.] (As Provided).
AnmerkungenNorth American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education. e-mail: pmena.steeringcommittee@gmail.com; Web site: http://www.pmena.org/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: