Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAllen, Laura K.; Likens, Aaron D.; McNamara, Danielle S.
TitelRecurrence Quantification Analysis: A Technique for the Dynamical Analysis of Student Writing
[Konferenzbericht] Paper presented at the Annual Florida Artificial Intelligence Research Society International Conference (30th, 2017).
Quelle(2017), (6 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterWriting Evaluation; Essays; Persuasive Discourse; Natural Language Processing; Undergraduate Students; Connected Discourse; Holistic Approach; Computational Linguistics; Scoring; Language Usage; Sentence Structure; Grammar; Punctuation; Evaluators
AbstractThe current study examined the degree to which the quality and characteristics of students' essays could be modeled through dynamic natural language processing analyses. Undergraduate students (n = 131) wrote timed, persuasive essays in response to an argumentative writing prompt. Recurrent patterns of the words in the essays were then analyzed using recurrence quantification analysis (RQA). Results of correlation and regression analyses revealed that the RQA indices were significantly related to the quality of students' essays, at both holistic and sub-scale levels (e.g., organization, cohesion). Additionally, these indices were able to account for between 11% and 43% of the variance in students' holistic and sub-scale essay scores. Overall, our results suggest that dynamic techniques can be used to improve natural language processing assessments of student essays. [This paper was published in: "Proceedings of the Thirtieth International Florida Artificial Intelligence Research Society Conference" (p.240-245). Association for the Advancement of Artificial Intelligence, 2017.] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: