Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inChang, Hedy
InstitutionAttendance Works
TitelSeize the Data Opportunity in California: Using Chronic Absence to Improve Educational Outcomes
Quelle(2018), (19 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAttendance Patterns; Public Schools; Incidence; High School Students; Nontraditional Students; Elementary School Students; Rural Schools; Counties; Suspension; Dropout Rate; Graduation Rate; Information Utilization; Resource Allocation; Outcomes of Education; Data Analysis; Tables (Data); Geographic Distribution; Data Collection; California
AbstractThe California Department of Education (CDE) released statewide chronic absence data in December 2017 via DataQuest, an interactive data portal. To better understand chronic absence at the school level, Attendance Works collaborated with the Center for Regional Change at UC Davis and Children Now to analyze the data available from DataQuest and other CDE datasets. The analysis looks at how chronic absence varies across different types of schools, and how it is distributed geographically. It also examines the connection between school-level chronic absence and educational outcomes for schools. The report closes with action recommendations for key stakeholders. While this report is focused on California, it is relevant for other states because it demonstrates how publicly-available chronic absence data can be used to inform the allocation of resources and to alert key stakeholders when collective action is needed to address barriers to attendance. (As Provided).
AnmerkungenAttendance Works. 200 Granville Way, San Francisco, CA 94127. e-mail: info@attendanceworks.org; Web site: http://www.attendanceworks.org/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: