Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMcCarthy, Kathryn S.; Likens, Aaron D.; Kopp, Kristopher K.; Perret, Cecile A.; Watanabe, Micah; McNamara, Danielle S.
TitelThe "LO"-Down on Grit: Non-Cognitive Trait Assessments Fail to Predict Learning Gains in iSTART and W-Pal
[Konferenzbericht] Paper presented at the International Conference on Learning Analytics & Knowledge (8th, Mar 2018).
Quelle(2018), (5 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterPersistence; Individual Characteristics; Reading Skills; Performance; Correlation; Intelligent Tutoring Systems; Essays; Reading Comprehension; Scores; Cognitive Style; High School Students; Pretests Posttests; Reading Tests; Motivation; Gates MacGinitie Reading Tests
AbstractThe current study explored relations between non-cognitive traits (Grit, Learning Orientation, Performance Orientation), reading skill, and performance across three experiments conducted in the context of two intelligent tutoring systems, iSTART and Writing Pal. Results showed that learning outcomes (comprehension score, holistic essay score) were moderately to strongly correlated with reading skill. In contrast, these outcomes only weakly correlated with learning orientation (LO) and were unrelated to either Grit or performance orientation (PO). Further, regression analyses indicated that none of the noncognitive traits predicted learning gains. We open the discussion of these findings in the context of theoretical perspectives, construct validity and reliability, and large scale assessment. (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: