Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionPACER Center
TitelA Guide to the Individualized Education Program (IEP) for Minnesota Parents. 2018 Edition
Quelle(2018), (40 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Individualized Education Programs; Parent Participation; Cooperative Planning; Teamwork; Student Characteristics; Academic Achievement; Academic Ability; Measures (Individuals); Goal Orientation; Transitional Programs; Special Education; Related Services (Special Education); Inclusion; Student Placement; Accountability; Graduation Requirements; School Districts; Testing Accommodations; Student Rights; School Schedules; Minnesota
AbstractEvery child is unique and learns in different ways. Some children are identified as needing special education services to support his or her learning at school. Parents can play a major role in shaping the services a child receives. This guidebook has been written for parents, guardians, and surrogate parents of a child (ages 3 to 21 or graduation) with disabilities who receives special education services in Minnesota public schools. It will help with understanding the Individualized Education Program (IEP) and the importance of parent participation in developing a child's IEP. Parents are a required member of a child's IEP team, and their ideas must always be considered in any decisions the IEP team makes. One appendix is included. (ERIC).
AnmerkungenPACER Center. 8161 Normandale Boulevard, Minneapolis, MN 55437. Tel: 800-537-2237; Tel: 952-838-9000; Fax: 952-838-0199; e-mail: pacer@pacer.org; Web site: http://www.pacer.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: