Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMales, Lorraine M.; Earnest, Darrell; Dietiker, Leslie; Amador, Julie M.
TitelExamining K-12 Prospective Teachers' Curricular Noticing
[Konferenzbericht] Paper presented at the Annual Meeting of the North American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (37th, East Lansing, MI, Nov 5-8, 2015).
Quelle(2015), (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterPreservice Teachers; Elementary Secondary Education; Mathematics Curriculum; Instructional Materials; Comprehension; Difficulty Level; Educational Research; Attention; Decision Making
AbstractThis paper explores the construct of curricular noticing, defined as the act of teachers making sense of the complexity of content and pedagogical opportunities in written or digital curricular materials (Dietiker, Amador, Earnest, Males, & Stohlmann, 2014), and reports the results of four exploratory studies aimed to examine the Curricular Noticing framework. Taken together, these studies capture work done with 62 PSTs in elementary and secondary mathematics methods courses at four universities. Findings illuminate what PSTs attend to in curriculum materials and how they interpret and respond to these materials. Irrespective of level (i.e., elementary, secondary) and materials, PSTs can learn to notice aspects of curriculum materials in order to make decisions about what to do and how to do it, and activities within methods courses can facilitate this development. [For the complete proceedings, see ED583989.] (As Provided).
AnmerkungenNorth American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education. e-mail: pmena.steeringcommittee@gmail.com; Web site: http://www.pmena.org/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: