Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBrakoniecki, Aaron; Glassmeyer, David; Amador, Julie
TitelExamining Preservice Teacher Thinking about Technology-Based Trigonometric Explorations through a Replacing, Amplifying, and Transforming Framework
[Konferenzbericht] Paper presented at the Annual Meeting of the North American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (38th, Tucson, AZ, Nov 3-6, 2016).
Quelle(2016), (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterEducational Technology; Technology Uses in Education; Geometry; Preservice Teachers; Secondary School Teachers; Mathematics Teachers; Trigonometry; Teaching Methods; Computer Software; Problem Solving; Geometric Concepts
AbstractResearchers promoting the inclusion of technology for teaching and learning have recently called for the integration of mathematical technologies into the preparation of future teachers. This report analyzes the dynamic geometry sketches produced by preservice secondary mathematics teachers when investigating trigonometric relationships. We analyzed preservice teachers' approaches to a particular task based on the extent to which the technology replaced, amplified, or transformed learning opportunities about tangent. We highlight the prominent aspects of the diagrams produced and discuss technological affordances these diagrams present for supporting preservice teachers' development of content knowledge and pedagogical approaches related to trigonometry. [For the complete proceedings, see ED583608.] (As Provided).
AnmerkungenNorth American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education. e-mail: pmena.steeringcommittee@gmail.com; Web site: http://www.pmena.org/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: