Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKornhauser, Zachary G. C.; Minahan, Jillian; Siedlecki, Karen L.; Steedle, Jeffrey T.
InstitutionCouncil for Aid to Education (CAE)
TitelA Strategy for Increasing Student Motivation on Low-Stakes Assessments
Quelle(2014), (9 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterMotivation Techniques; Student Motivation; Undergraduate Students; Student Evaluation; Multiple Choice Tests; Critical Thinking; Abstract Reasoning; Problem Solving; Outcome Measures; Test Validity; Scores; Experimental Groups; Control Groups; Correlation; Grade Point Average; Student Surveys; Statistical Analysis; New York (New York)
AbstractLow-stakes assessments are increasingly being used by institutions of higher education as measures of student learning. One issue facing the validity of these assessments is that of student motivation, as research indicates that student motivation may play a large role in influencing test scores. To address this issue, the current study sought to increase motivation and, in turn, performance by appealing to students' sense of academic citizenship. Results of the study reveal that this manipulation does not appear to lead to increases in motivation or improved performance on low-stakes assessments. (As Provided).
AnmerkungenCouncil for Aid to Education. 215 Lexington Avenue 16th Floor, New York, NY 10016. Tel: 212-661-5800; Fax: 212-661-9766; e-mail: clateam@cae.org; Web site: http://cae.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: