Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enOrta Amaro, José Antonio; Sánchez Sánchez, Ernesto A.; Ramírez-Esperón, María Eugenia
TitelEl Razonamiento de Profesoras en Formación Acerca de la Variación en Situaciones de Riesgo = Preservice Teachers' Reasoning about Variation in Risk Situations
[Konferenzbericht] Paper presented at the Annual Meeting of the North American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (39th, Indianapolis, IN, Oct 5-8, 2017).
Quelle(2017), (15 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch; spanisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterPreservice Teachers; Student Teacher Attitudes; Abstract Reasoning; Data Analysis; Risk; Questionnaires; Games; Death; Medical Services; Information Processing; Data Interpretation; Statistics; Foreign Countries; Mexico (Mexico City)
AbstractThe aim of this investigation is to explore the preservice teachers' reasoning about variation (variability or spread) when they analyze data in situations that involve risk. In particular, in this communication the responses to two problems of a questionnaire administered to 96 preservice teachers are reported. The problems are of comparing groups of data in situations of risk: stakes in games and the life expected after medical treatments. The questionnaire was applied before the preservice teachers began a course of statistical information processing and the results showed the difficulty found by students to interpret variation in this type of contexts. For these results it is necessary to reflect on the instruction of future teachers about the meanings of measures of center dispersion and dispersion to contribute to an improvement in their academic training. [This paper is written in both Spanish and English. For complete proceedings, see ED581294.] (As Provided).
AnmerkungenNorth American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education. e-mail: pmena.steeringcommittee@gmail.com; Web site: http://www.pmena.org/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: