Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionNational Association of Charter School Authorizers
Titel2014 Overview of the State of Charter Authorizing
Quelle(2014), (12 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterQuantitative Daten; Charter Schools; Accreditation (Institutions); Surveys; Decision Making; Standards; National Surveys; Educational Administration; Supervision; Educational Quality; Institutional Evaluation; High Stakes Tests; Performance; Accountability; Observation; Reports; Meetings; Employees; Virtual Classrooms; Audits (Verification)
AbstractSince 2008, the National Association of Charter School Authorizers (NACSA) has annually surveyed the nation's authorizers. Survey findings provide an annual measuring stick for those in the field of authorizing, and they help education decision makers, foundations, legislators, and researchers inform their understanding of the field of charter school authorizing. The 2014 survey asked authorizers to complete 113 questions across a range of topics related to charter school authorizing, including application practices, renewal decision-making, and ongoing oversight practices. Findings from the 2013-2014 school year illustrate a 50% increase in the number of authorizers using at least 90% of NACSA's recommended 12 Essential Practices. But, with less than 90% of authorizers stating that they use a mission for quality authorizing, initial five-year contract charter terms, written annual reports, and an expert panel to review applications, there is still work to be done. (ERIC).
AnmerkungenNational Association of Charter School Authorizers. 105 West Adams Street Suite 3500, Chicago, IL 60603. Tel: 312-376-2300; Fax: 312-376-2400; Web site: http://www.qualitycharters.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: